HAPPY COFFEE… Bleu Monday tegengif

‘Blue Monday’ is een naam, gegeven aan de meest deprimerende dag van het jaar, aldus Cliff Arnall, de bedenker (een Brits psycholoog). In 2020 is deze “heugelijke” (Duuuuh !) dag voorzien voor aanstaande maandag 20 januari.

Het gevoel van “feeling blue” (neerslachtig of depri zijn) zou volgens de bedenker te maken hebben met het feit dat de goede voornemens dan al mislukt zijn en de vakanties nog erg ver weg lijken. Bovendien zijn de dagen nog donker en is maandag voor veel mensen de eerste dag van de werkweek, waar ze niet echt naar uitkijken. (zij moeten dringend het boek “Aftellen naar maandag” van Ann De Bisschop lezen ?!)

KIES POSITIEF

De initiatiefnemers van “Kies positief” (www.kiespositief.be) kozen ervoor om precies op “Blue Monday”de campagne “Koffie zonder klagen” te lanceren.
De opzet van de actie is eenvoudig ; zoveel mogelijk koffiemachines/koffiecorners gebruiken om positiviteit aan te leren : door bij iets wat we dagelijks doen (Yep, de dagelijkse dosis cafeïne … ik pleit meermaals schuldig !!) bewust te zijn van onze mindset.
Met de campagne nodigt men uit om bij het drinken van een kopje koffie iets positiefs te vertellen, in plaats van te klagen.

HAPPY COFFEE

Aanvullend op de campagne “Koffie zonder klagen” zou ik eigenlijk nóg een stapje verder durven gaan. Ik stel voor om voortaan op het werk “Happy coffee” te serveren: een koffie met een positieve quote bovenop ! Iedere week een nieuw positief doordenkertje (als poster bij de coffee corner) zal van 2020 een veel leuker jaar maken ! Misschien zelfs een campagne lanceren om de medewerkers aan te sporen hun favoriete positieve quote te delen …

Doe jij ook mee ?

P.S. : Positiviteit heeft niets te maken met blind zijn voor het negatieve of de problemen in je omgeving. Het betekent wél dat je er bewust voor kiest om op een positieve manier in het leven staan én oplossingsgericht te denken.

1 Reactie

Reacties kunnen niet achtergelaten worden op dit moment.